Tuesday, September 20, 2011

Salad Tomato Bersama Isi Ikan Dan Tempe Goreng

Salam, nak kongsi satu menu diet yang berkhasiat lagi mengenyangkan, yang penting cepatt hadam, heeee. Menu nie macam biasalah akan aku cipta sendiri, dalam berdiet nie kita kena pandai mengolah menu, kalau tak tu yang ada cepat bosan dengan diet, asik-asik makanan yang sama je kan. Okeh aku nak kongsi dengan korang menu Salad Tomato Bersama Isi Ikan Dan Tempe Goreng.


Nak buat takdelah susah mana pun, senang sesangat, yang bestnya sedap plus kenyang lama pulak tu, meh aku bagi resepinya heeee ^____^



Resepi Salad Tomato Bersama Isi Ikan Dan Tempe Goreng

  • Tempe - Potong kecil dan Goreng (aku guna minyak zaitun)
  • Tomato - Hiris sederhana halus
  • Bawang merah - Hiris nipis-nipis
  • Ikan Goreng - Ambil Isi Ikan Kembung Goreng (suka hati guna ikan ape)
  • Kicap - Sikit je, tak letak pun tak pe
  • Cilipadi - Aku jenis suka makan pedas, makan letak cili parus rasa nikmat
  • Garam - letak sikit je sebab kicap tu ada rasa lemak manis
  • Cuka - letak sikit


Caranya - Gaulkan je semua, dah siap boleh makan heeeee ^____^

Cubalah sesuatu yang lain dalam menu diet, mesti korang tak bosan nak berdiet, kena pandai pelbagaikan menu, try and error, kalau tak sedap cuba pula yang lain, tak salah kita mencuba, yang penting kita tahu apa kita makan dan jaga pemakanan, ingat diet juga untuk sihat bukan untuk siksa badan ^____^

You can do it Yan!!!

No comments:

Post a Comment